مجازات تقلب در امتحان
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
مجازات تقلب در امتحان
نوشته شده در سه شنبه 16 اسفند 1401
بازدید : 86
نویسنده : رایا هستم

مجازات جرم تقلب
مجازات جرم تقلب در ایران
در کشور ما بر طبق ماده ۵۴۱ قانون جمهوری اسلامی ایران چنانچه شما به جای فرد دیگری در آزمون امتحان دهید تا 1 میلیون تومان جریمه نقدی خواهید گردید و جریمه انضباطی که بر طبق نوع تقلب و سطح آزمون مربوطه جریمه می شوید. لازم به ذکر است که این مجازات فقط به برای افرادی صدق می کند که به سن کیفری رسیده باشند.
برخی از مجازات ها نیز در قانون نیستند و فقط در آیین نامه مصوب آموزش و پرورش و وزارت علوم وجود دارند. یکی از تخلفاتی که اگردانشجویان مرتکب شوند مجازات به دنبال خواهد داشت، مشاجره با مراقبان آزمون است. چنانچه فقط یک بار این تخلف صورت گیرد، داشنجو در آزمون نمره ۰.۲۵ خواهد گرفت، ولی در صورتی که مجددا این تخلف را انجام بدهد به نسبت مقدار تخلف از کمترین به بیشترین بدین صورت است که از ترک تحصیل موقت نیم سال بدون احتساب سنوات تا ترک تحصیل موقت به مدت 2 سال و نیم با احتساب سنواب تشدید می شود.
مجازات جرم تقلب در چین
در کشور چین تصمیم های سخت گیرانه ای درباره آزمون سراسری گرفته شده است. اخبار حاکی از این است که تقلب در کشور چین تا 7 سال حبس به دنبال دارد و همچنین در آزمون سراسری این کشور که مثل کنکور ما است هر ساله تقریبا نه میلیون نفر داوطلب وجود دارد و رقابت سختی میان همه دانش آموزان کشور شکل می گیرد.
مجازات جرم تقلب در آلمان
در کشور آلمان تصمیمات سختگیرانه ای جهت مقابله با تقلب در مقالات دانشجویان اتخاذ گردیده است. دانشگاه های مختلف در رابطه با جلوگیری از تخلف در این کشور نظرات گوناگونی دارند. مجازات تقلب در مقالات در این آزمون ها با یکدیگر متفاوت است. برخی فقط جریمه نقدی و مجازات برخی دیگر از دانشگاه ها، ترک تحصیل از 1 سال و نیم تا اخراج از دانشگاه است که بستگی به میزان کپی بودن مقاله شما دارد .
لازم به ذکر است که نخست باید تقلب دانشجو اثبات گردد و بعد از اثبات میزان و درجه کپی بودن مقاله مربوطه مشخص شود و بعد مجازات مطابق با مقدار تقلب اجرا شود. اگر چه امکان دارد که این کپی سهوی باشد که در این صورت جریمه ای برای دانشجو ثبت نخواهد گردید .
در کشور های گوناگون انواع مختلفی از جریمه از نقدی تا غیر نقدی، از ترک تحصیل موقت تا اخراج، از ثبت در پرونده تا عدم ثبت در پرونده، از جریمه ترکیبی تا بخشش و… وجود دارد که بهترین و کم استرس ترین راه برای روبرو نشدن با این مجازات ها و تنبیه ها مطالعه کامل و جامع کتاب مربوطه است تا کم ترین استرس به خانوده و شما وارد شود.




:: برچسب‌ها: تقلب,تقلب در امتحان,مجازات تقلب در امتحان,جرم تقلب ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: